Olin taas ihan poikki Luun agilitytreenien jälkeen. Henkisesti. Rata oli Luun vauhdille ja meidän osaamisellemme liian vaikea, mä olin ihan surkea ja Luu porsaili niissäkin jutuissa, jotka sen pitäisi osata (=eli mä olen vain opettanut ne huonosti...).

Alussa oli polvilumpio-ohjaus putken jälkeen, jota en uskaltanut edes yrittää. Koitin sitten tehdä sitä toiselta puolen leikkailemalla, mutta enhän mä niin mihinkään ehtinyt. Tehtiin ensimmäistä kahdeksaa estettä kolmessa pätkässä niin, että otin aina pätkän alussa enemmän etumatkaa kuin mulla todellisuudessa olisi :D Eikä se kepeille meno onnistunut siltikään.

Radalla oli pöytäkin, jota Luu ei edelleenkään osaa, kun kukaan ei ole sitä sille opettanut. Pitäisköhän jo?

Päivän paras anti liittyi yllättäen puomin ylösmenoon. Luu teki sen ensimmäisellä yrityksellä todella hyvin! Pitää oikein korostaa, ettei tule sellaista kuvaa, että treenit olisivat menneet ihan päin mäntyä.

Alastuloilla mulla sen sijaan paloi käämit. Meni taas joka hemmetin kerta vinoon. Luu on varmaan jo oppinut, että tuolla tempulla saa mun verenpaineeni tehokkaasti nousuun... No, tätäkin pitää ilmeisesti vain harjoitella lisää, koska ei se sitten varmaan vaan osaa, kun ei tee kunnolla :p

Aan loikkasi kerran yli, muuten ok.

Toisella kierroksella Marke antoi mulle luvan suunnitella oman "luuradan", ettei tarvinnut samalla enää taistella ;) Sain siis tehdä niin helpon kuin ikinä, mutta eipä sekään ollut tarpeeksi helppo. Muutaman esteen pätkissä tarvottiin eteenpäin. Ja tapeltiin puomilla. Ylösmenot otti vinostakin kulmasta, tosin ei suoristanut ihan kunnolla.

Oman vuoron jälkeen oli sitten pakko hinkuttaa sitä alastuloa kontaktitrainerilla. Ensin tein samaa namilla sivuun palkkailua kuin maanantaina. Sitten sivusta kontaktille menoa niin, että olin itse takana ja vapautin + heitin Cuzin eteen, kun oli suora ja katsoi eteenpäin. Koitin saada siihen eteenpäin katsomiseen myös vähän kestoa. Nyt Luu katsoo heti kontaktilla mua, ja jos en reagoi, tarjoaa sitten katsetta eteen, vilkaisee taas ja kääntää taas eteenpäin jne... Pitää vaan vahvistaa sitä eteenpäin fokusointia.

Ai niin, fokuksesta puheenollen, treenien alussa tein muutaman lähtöharjoituksen. Lähdöissä on keskitytty niin pysymiseen ja asentoon, että mulla on kokonaan jäänyt vahvistamatta ekaan esteeseen fokusointi. Sitä koitetaan nyt opetella. Lelun kanssa sujuu jo, onhan se tuttu juttu hyppytekniikkatreeneistä.